فایل نیک

Filenik

فایل نیک

Filenik

بررسی انواع اندازه گیری در مکانیک


بررسی انواع اندازه گیری در مکانیک

تمامی مهندسین ( بدون توجه به اینکه در چه شاخه ای کار می کنند )پیوسته با مسائل اندازه گیری روبرو هستند مسائلی نظیر اندازه گیری جرم ، نیرو ، دما ، مقدار یک جریان الکتیرکی ، طول ،زاویه و غیره و یا مسائلی مربوط به اثرات جمعی از آنها نتایج این قبیل اندازه گیری ها خط مشیی را به مهندس نشان می دهد و اطلاعاتی را فراهم می کند که می توان بر اساس آنها تصمیم

دانلود بررسی انواع اندازه گیری در مکانیک

مکانیک اندازه گیری
جرم نیرو دما 
ضریب انبساط طولی قطعه
آزمایش اسپینول یک ماشین مته جهت اطمینان از تعامد اسپینول
استفاده از امواج نوری به عنوان استانداردهای طول
اندازه گیری زاویه ای و تقسیم مدور
اندازه گیری فاصله بین چند دندانه با یک ورنیه
چرخ دنده های مارپیچ
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 507 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 392

فایل فاقد شکل است و شکلهای نامبرده شده در توضیحات آن وجود ندارند.

 

1-1  چشم انداز

تمامی مهندسین ( بدون توجه به اینکه در چه شاخه ای کار می کنند )پیوسته با مسائل اندازه گیری روبرو هستند . مسائلی نظیر اندازه گیری جرم ، نیرو ، دما ، مقدار یک جریان الکتیرکی ، طول ،زاویه و غیره و یا مسائلی مربوط به اثرات جمعی از آنها .نتایج این قبیل اندازه گیری ها خط مشیی را به مهندس نشان می دهد و اطلاعاتی را فراهم می کند که می توان بر اساس آنها تصمیم گرفت .

این قبیل اندازه گیری ها بخشی از علم متالوژی را شکل می دهد به خصوص مربوط به مهندسان مکانیک یا مهندسان تولید می شوند چرا که با اندازه گیری طول و زوایا ارتباطند .

در این بین طول یکی از اجزاء مهم اندازه گیری است و با کاربرد خاصی از اندازه گیری خطی می توان اندازه گیری زاویه را نز انجام داد.

در حقیقت مقصود از اندازه گیری حصول وسیله ای است برای کمک  به تصمیم گیری هر چه بهتر. البته باید گفت که اندازه گیری تا زمانی بر اساس دقت قابل قبولی نباشد یک اندازه گیری کامل نخواهد بود.اگر چه هیچ اندازه گیری دقیق نیست اما ذکر دقت در اندازه گیری به ابعاد اندازه گیری بسیار مفید است. می دانیم عضو لاینفک اندازه گیری است و گریزی از آن نیست ولی به حد اقل رساندن آن ممکن است. در این جا مثالی آورده می شود: فرض کنید که یک اپراتور در اختیار دارید و اندازه اسمی آن 30 mm است. آیا بیان اندازۀ اپراتور به تنهایی کافی است؟ حال اطلاعات زیر را در نظر می گیریم:

(a : خطای اندازه گیری شده در راپراتور -0.0002mm است.

(b : و دقت آن +-0.0004 mm است.

حال هر کسی از این راپراتور استفاده کند اطلاعات کاملی در اختیار دارد و د جهت اندازه گیری دقیق تر یاری اوست.

گاهی اوقات دقت اندازه گیری بالا نیست و می توان از خطا چشم پوشی کرد مثلاً فرض کنید از یک راپراتور(بلوک اندازه گیری) برای اندازه گیری خط مبنای یک ورنیه که فقط mm 0.02 دقت دارد استفاده شود. در اینجا خطا قابل چشم پوشی است چرا که مقدار آن ناچیز است حالا اگر از همین راپراتور برای تنظیم یک کمپراتور (مقیاسه گر) که درجه بندی آن تا mm 0.001 را نشان می دهد استفاده شود مقدار خطا مهم بوده و باید در نظر گرفته شود. با ترتیب دقت اندازه گیری راپراتور دقت کمپراتور، کل دقت اندازه گیری حاسل می شود.

در انتها باید گفت این فصل مرجعی خواهد شد برای مطالب بعدی کتاب .

 

2-1    انواع خطاها

معمولا در هر اندازه گیری دو نوع خطا می توان تشخیص داد. یک نوع آنهایی می باشند که با دقت بیشتر در کار می توان حذفشان کرد و نوع دیگر که عضو لاینفک اندازه گیری می باشد و به عبارت دیگر نمی توان آنها را به صفر رساند.

1-2-1) خطاهایی که می توان آنها را حذف کرد (آنها را به صفر رساند)

الف) خطاهای ناشی از غلط خواندن:

مثلاً یک میکرومتر به مقدار 28/5 را نشان می دهد 78/5 یا 28/6 خوانده می شود.

ب) خطاهای محاسباتی.

این نوع خطا معمولاً به هنگام جمع کردن اعداد پیش می آید. مثلاً برای جمع کردن یک ستون از اعداد دو راه وجود دارد یآ از بالا، اعداد را با هم جمع کنیم یا از پایین ستون شروع به جمع زدن می کنیم که در هر دو صورت باید جوابها بر هم منطبق باشند در بسیاری مواقع این قبیل خطاها (همچنین خطاهای ناشی از غلط خواندن) نتایج دور از انتظاری به دست می آیند و با تکرار اندازه گیری آشکار می شود. البته همیشه با تکرار ایرادها مشخص نمی شود تنها راه جلوگیری از پیشامد چنین خطاهایی دقت و توجه به جزئیات است.

ج) خطاهای محوری :

این نوع خطاها زمانی اتفاق می افتد که وسیله اندازه گیری با قطعه کاردر راستای صحیح قرار نداشته باشند که معمولا بین اندازه واقعی یعنی D ومقدار غیر حقیقی یعنی M یک رابطه مثلثاتی برقرار خواهد بود.(شکل1-1)

با توجه به شکل، صفحه مدرج با قطعه کار زاویه  می سازد بنابراین (1-1)   در حالت دیگری همین نوع خطا در اثر نا راستایی بین امتداد خط دید و درجه بندی دستگاه اندازه گیری پدید می آیند.

اکثر اندازه گیری ها کم و بیش متأثر از شرایط محیطی در آن نانجام می شوند هستند و مهمترین عامل نیز دماست و هم دمای محیط چندان سودمند نخواهد بود بنابریان باید سعی کرد خود جسم نیز دمای ثابت و حتی الامکان دمای محیط دمای محیط اندازه گیری را داشته باشد. دست زدن به وسیله اندازه گیری خود می تواند دمای وسیله را تغییر داده از دقت آن بکاهد.

بنابراین بهتر است که در طول مدت انداز گیری کلیه وسایل روی یک سطح چوبی  یا پلاستیکی قرار داده شوند، همچنین تا آنجا که امکان دارد وسیله اندازه گیری دارای دسته عایق باشد.

وقتی که درباره اندازه گیری ، بحث می شود باید دو نکته مهم را مورد توجه قرار داد :

1) اندازه گیری مستقیم: قطعه مستقیماً به وسیله ابزار اندازه گیری ، اندازه گرفته می شود. در این حالت تأثیر حاسل از به کار بردن یک دمای غیر استاندارد تولید یک خطای نسبی می کند.

           (2-1)            

L :طول واقعی (اندازه گرفته شده در دمای استاندارد

X : ضریب انبساط طولی قطعه

 : میزان انحراف دما از دمای استاندارد

(2) اندازه گیری غیر مستقیم (نسبی یا مقایسه ای ):

اگر فرض کنیم که دو قطعه داریم که ضریب ننبساطی طولی آنها به ترتیب   باشند.

 

آنگاه  خطای ناشی از کاربرد دمای غیر استاندارد عبارت است از.

 

در صورتیکه مقادیر x1 و x2 کوچک باشند و میزان خطا کوچک می شود.

با توجه به مطالب فوق واضح است که اندازه گیری مستقیم هم دما بودن تمامی اجزاء سیستم اندازه گیری مهم بوده بهتر است که تا حد امکان نزدیک به دمای استاندارد باشد.

در بعضی از وسائل اندازه گیری علاوه بر ، عوامل دیگر نظیر میزان رطوبت هوا، فشار هوا، میزان دی اکسید کربن و... قادر به تغییر دقت اندازه گیری می باشند. پس باید در تمام طول  اندازه گیری عوامل فوق ثبت شده و بعد از اندازه گیری آنها تغییر ایجاد می کنند می توان به تداخل سنجها اشاره کرد.

هـ) خطاهای ناشی از تغییر شکل کشسان :

هر شیء کشسان برای تحمل نیرویی بر آن وارد می شود تغییر شکل می دهد به بزرگی این تغییر شکل وابسته به بزرگی نیرو، بزرگی سطح تماس و خواص میکانیکی مواد در حال تماس دارد. پس باید مراقب بود تا میزان بار یا فشار اندازه گیری به هنگام استفاده از روش اندازه گیری. مقایسه ای (یعنی اندازه گیری با کمپراتورها)ثابت باشند.

دانلود بررسی انواع اندازه گیری در مکانیک

پیشینه پژوهش و چارچوب مبانی نظری نشر الکترونیک


پیشینه پژوهش و چارچوب مبانی نظری نشر الکترونیک

پیشینه پژوهش و چارچوب مبانی نظری نشر الکترونیک

دانلود پیشینه پژوهش و چارچوب مبانی نظری نشر الکترونیک

پیشینه پژوهش و چارچوب مبانی نظری نشر الکترونیک
 چارچوب مبانی نظری نشر الکترونیک
پیشینه پژوهش نشر الکترونیک
پیشینه پژوهش 
مبانی نظری نشر الکترونیک
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 54 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 34

مشخصات این متغیر:

منابع: دارد

پژوهش های داخلی و خارجی: دارد

کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پژوهش، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

تعداد صفحه: 34صفحه

نوع فایل:word

توضیحات از متن فایل

نشر کتاب در عرصه الکترونیک در دهه آخر قرن گذشته و تا کنون دستخوش تغییر و تحولات اساسی شده است. با توجه به مفهوم نشر و انتشار می توان تاریخ شروع جدی و گسترده نشر کتاب و ایجاد انگیزه برای تداوم آن را زمانی دانست که 400 هزار نفر در طی چند روز از طریق یک پایگاه اینترنتی، رمان کوتاه استفن کینگ به نام "سوار بر گلوله" را دریافت کردند. خبری که دنیای صنعت نشر کتاب را تکان داد. آنچه این پدیده به صنعت نشر گوشزد کرد این بود که قریب به نیم میلیون نفر از سراسر جهان آمادگی دارند تا کتاب مورد علاقه خود را به وسیله رایانه بخوانند. این کشف باعث شد تا تولید و ارسال کتب الکترونیکی در فهرست گزینه های عملی و قابل اجرای صنعت نشر قرار گیرد (قوانلو قاجار، به نقل از کافی امامی، 1383).

اگر به عقب تر برگردیم اولین تلاش هایی که در نشر الکترونیکی انجام شد در سال 1973 به وسیله اختراع تکنولوژی متن ویدیویی بود. متن ویدیویی سیستمی است که اطلاعات چاپ شده را بر روی یک دستگاه تلویزیون پخش می کند که بعد ها این اطلاعات را می توان بر روی کامپیوتر ها ارسال کرد. اطلاعات از طریق کابل یا خط تلفن یا کابل تلویزیون ارسال می شود. تلویزیون مشابه متن ویدیویی تکنولوژی پیام نما عمل می کند که همان ارسال کننده خبر و متن توسط صفحه تلویزیون می باشد. انتقال اطلاعات در Teletextبه وسیله سیگنال تلویزیونی صورت می گیرد. در سال 1979 توسط Fraces Mintel چنین روشی به شکل مطلوب تری ادامه یافت و در اوایل سال 1980 چندین شرکت روزنامه نگاری آمریکایی بر روی این تکنولوژی جدید سرمایه گذاری کردند. شرکت هایی همچون Knight Ridders و Viewton با شرکت بانک هایی هم چون Bank of American Time INC و Chemicat Bank به این تکنولوژی پرداختند و مراکزی هم چون Gatewayو Mirror Timesاین کار را تعقیب نمودند. در اواسط سال 1980 خبر رسانی Computer serve و Dow - Jonesاز سرویس آنلاین استفاده کردند و در سال 1991 پی برده شد که حدود 140 روزنامه به صورت آنلاین آمادگی دسترسی در اینترنت دارند. هم چنین ناشران، شرکت ها و افراد مختلفی مجلات، مقاله ها و خبرنامه های بسیاری را برای Usenetارسال می کردند و هر روزه مجلات و روزنامه های نو و کهنه بر روی شبکه به چشم می خورد. نشر الکترونیکی باعث شد که جان تازه ای به کالبد روزنامه ها و مجلات (در عرصه بین المللی) دمیده شود و مشوقی باشد برای جذب نشر کتاب به عرصه الکترونیکی (ساسانی، به نقل از کافی امامی، 1383).

روش های نشر الکترونیکی : 

ویتایلو چهار روش اساسی در حوزه نشر الکترونیکی کتاب را چنین دسته بندی می کند:

1-    کتاب فروشی اینترنتی : حرکت اولیه در ایجاد فروشگاه مجازی کتاب انجام شد. نمونه برجسته اینو نوع بازار فروش کتاب "پایگاه وب آمازون" (Amazon:http://www.amazon.com) است. این پایگاه تا 40 درصد از هزینه خرید کتاب برای کاربران را کاهش می دهد. البته هزینه های پستی، اثر تخفیف مذکور را از بین می برد.

 


 

دانلود پیشینه پژوهش و چارچوب مبانی نظری نشر الکترونیک

پیشینه پژوهش وچارچوب مبانی نظری کتاب الکترونیک


پیشینه پژوهش وچارچوب مبانی نظری کتاب الکترونیک

پیشینه پژوهش وچارچوب مبانی نظری کتاب الکترونیک

دانلود پیشینه پژوهش وچارچوب مبانی نظری کتاب الکترونیک

پیشینه پژوهش وچارچوب مبانی نظری کتاب الکترونیک
چارچوب مبانی نظری کتاب الکترونیک
پیشینه پژوهش کتاب الکترونیک
پیشینه پژوهش و چارچوب مبانی نظری
مبانی نظری کتاب الکترونیک
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 266 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 50

مشخصات این متغیر:

منابع: دارد

پژوهش های داخلی و خارجی: دارد

کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پژوهش، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

تعداد صفحه: 50صفحه

نوع فایل:word

توضیحات از متن فایل

کتاب های الکترونیکی را می توان با توجه به ویژگی ها، امکانات و کارکردهای آن به صورت زیر دسته بندی کرد:

1-    کتاب های الکترونیکی متن - محور: این نوع از کتاب های الکترونیک، فقط شامل متن هستند و هیچ گونه تصویر، نمودار و جدول در آن ها مشاهده نمی شود.

2-    کتاب های الکترونیکی تصویری: در این گونه کتاب ها، همراه با متن، تعدادی تصویر، نمودار و جدول نیز مشاهده می شود و در این کتاب ها در مواردی از تصاویر متحرک و انیمیشن نیز برای تاثیر گذاری بیشتر استفاده می شود.

3-    کتاب های الکترونیک همراه با امکانات صوتی: این کتاب ها از نظر امکانات صوتی برای تعامل بیشتر و بهتر با مخاطبان خود استفاده می کنند. این کتاب ها قابلیت استفاده برای نابینایان را فراهم می کند. (رضایی و نثری،1391)

شاید بیشترین استفاده ازساختار کتب الکترونیکی را در ایران بتوان در انتشار روزنامه ها دید. روزنامه های ایرانی که به حضور در اینترنت علاقه مند بودند مخصوصا قبل ازظهورUnicode  که کاربا فونت های فارسی را استاندارد کرد از این روش استفاده می کرده  و می کنند. در این روش هر صفحه روزنامه به صورت یک فایل نسبتا حجیم عرضه می شود. عرصه دیگری که احتمال دارد خوانندگان با آن برخورد کرده باشند، کتاب های راهنماینرم افزارهایی هستند که در کنار نرم افزارها ولی به صورت یک کتاب الکترونیکی عرضه می شوند. قریب به اتفاق این کتاب ها با نرم افزار Adobe Reader قابل مطالعه هستند. در این گونه کتاب های الکترونیکی معمولا تمام صفحات کتاب پشت سر هم قرار می گیرند؛ نکته قابل توجه این که در یک کتاب برخلاف روزنامه ها از تصاویر پرحجم، خبری نیست. بنابراین حجم یک کتاب کامل به طور متوسط از سیصد تا پانصد کیلوبایت بیشتر نخواهد بود، به صورتی که چهار کتاب الکترونیکی را می توان در یک فلاپی معمولی قرار داد.

 


فهرست منابع 

 

اصنافی، امیررضا (1384)، "کتابهای الکترونیکی در کتابخانه‌ها"، مجله الکترونیکی مرکزاطلاعات و مدارک علمی ایران، شماره چهارم، دوره چهارم.

باباتباردرزی، حسین، فرشی، معصومه، محمودی، حسین، مختاری نوری، جمیله(1391)."مقایسه آموزش مراقبت پرستاری در امداد و انتقال هوایی به دو روش سخنرانی و آموزش الکترونیک"، طب نظامی; 14 (1) :27-31.

بابائی، محمود(1382). "نشر الکترونیکی"، تهران: مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران.

بارکر، فیلیپ، مزینانی، علی (1373). "کتابهای الکترونیک و کتابخانه های آینده." تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه‌های عمومی 4(1): 87-99.

بهادرانی، مهناز، یوسفی، علیرضا، چنگیز، طاهره(1385). "اثربخشی سه شیوه تدریس مدلاین به دانشجویان پزشکی: آموزش آنلاین، حضوری وتلفیقی"، آموزش در علوم پزشکی; 6(2 (پیاپی 16):35-43.

پناهی،سیروس(1383)."کتابخانهمجازیوتفاوتهایآنباکتابخانههایالکترونیکیودیجیتالی"،فصلنامهکتاب;شماره٥٤.

 

چاروسه، امین(1387)."کتابخانه دیجیتال"، آموزش مجازی دانشگاه آزاد قزوین.

ذوالفقاری، میترا، مهرداد، ندا، پارسایکتا، زهره، سلمانی باروق، نسرین، بحرانی، ناصر(1386)."تاثیر دو روش آموزش الکترونیک و سخنرانیبر یادگیری درس بهداشت مادر و کودک دانشجویان پرستاری"، آموزش در علوم پزشکی; 7(1 (پیاپی 17)):31-39.

رضایی, عیسی، نثری، شبنم (1391)."جایگاه کتاب‌های درسی الکترونیک در نظام‌های آموزشی." مجله راهبــردهای آموزش 5(4): 265-273.

زارعی زوارکی، اسماعیل، غریبی، فرزانه(1391). "تاثیر آموزشی چندرسانه ای بر میزان یادگیری و یادداری ریاضی دانش آموزان دختر کم توان ذهنیپایه چهارم شهر اراک"، روانشناسی افراد استثنایی; 2(5):1-19.

سابقی، حکیمه(1390). "بررسی مقایسه ای تاثیر دو روش آموزش الکترونیک و سخنرانی بر دانش، نگرش و عملکرد گزارش نویسی پرستاران شاغل در بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی کرمان"،مرکز آموزش بین الملل بم.

سعیدی نجات، شهین ، وفایی نجار، علی(1390)."تاثیر برنامه ‌‌های آموزش از راه دور بر موفقیت تحصیلی دانشجویان"، آموزش در علوم پزشکی; 11(1 (پیاپی 30)):1-9.

Undergraduates in Economics, Literature, and Nursing." The Journal of Academic Librarianship33(1): 3-13.

Korat, O. (2010). "Reading electronic books as a support for vocabulary, story comprehension and word reading in kindergarten and first grade." Computers & Education55(1): 24-31.

Korat, O., I. Levin, et al. (2013). "E-book as facilitator of vocabulary acquisition: support of adults, dynamic dictionary and static dictionary." Reading and Writing: 1-17.

Krause, U.-M., R. Stark, et al. (2009). "The effects of cooperative learning and feedback on e-learning in statistics." Learning and Instruction19(2): 158-170.

Massey, S., L. Lee, et al. (2012). "The effects of synchronized distance education on anxiety, depression, and academic achievement in first year doctor of pharmacy students in an accelerated curriculum." Currents in Pharmacy Teaching and Learning.

Mohammadi, N., V. Ghorbani, et al. (2011). "Effects of e-learning on language learning." Procedia Computer Science3(0): 464-468.

Rello, L., G. Kanvinde, et al. (2012). "A Mobile Application for Displaying More Accessible eBooks for People with Dyslexia." Procedia Computer Science14(0): 226-233.

Rienties, B., N. Brouwer, et al. (2013). "The effects of online professional development on higher education teachers' beliefs and intentions towards learning facilitation and technology." Teaching and Teacher Education29(0): 122-131.

دانلود پیشینه پژوهش وچارچوب مبانی نظری کتاب الکترونیک

مقاله بازخوانی الگوهای خانه های بومی آستارا از منظر انطباق پذیری با رویکرد معماری بیونیک


مقاله بازخوانی الگوهای خانه های بومی آستارا از منظر انطباق پذیری با رویکرد معماری بیونیک

مقاله بازخوانی الگوهای خانه های بومی آستارا از منظر انطباق پذیری با رویکرد معماری بیونیک

دانلود مقاله بازخوانی الگوهای خانه های بومی آستارا از منظر انطباق پذیری با رویکرد معماری بیونیک

طبیعت
الگو
بیونیک
خانه های سنتی
دسته بندی معماری
فرمت فایل docx
حجم فایل 60 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12

مقاله بازخوانی الگوهای خانه های بومی آستارا از منظر انطباق پذیری با رویکرد معماری بیونیک

چکیده:
خانه های سنتی ایران همواره در تعاملی سازنده با طبیعت پیرامون خود بوده و ساکنان آن برای مدیریت مشکلات و رفع نیازهای خود از طبیعت بهره میبردند اما علیرغم نیازهای جسمی و روحی انسان امروز به برقراری تعامل با طبیعت، خانههای کنونی فاقد چنین ارتباطی هستند. رویکرد طراحی معماری بیونیک سعی در حذف فاصله میان انسان و طبیعت به روشهای گوناگون دارد اما روشهای عملکردگرایانه و سطحی در طراحی بناها بعلت عدم توجه به سازگاری با زیست بوم و عدم تعلق به فرهنگ و سکونت ایرانی از مقبولیت چندانی برخوردار نبوده و پاسخگوی نیازهای استفاده کنندگان نمیباشد. این تحقیق، روش معماری بیونیک را بعنوان یک رویکرد معماری طبیعتگرا در تطابق با معماری بومی بررسی کرده و الگوهای طبیعت گرایانه خانه های سنتی از منظر شکل، سازه، عملکرد، اقلیم و پوسته بازخوانی میکند. نتایج تحقیق نشان میدهد که روش معماری بیونیک در الگوگیری از طبیعت تا حد زیادی انطباق پذیر با روش سنتی طراحی خانه های سنتی ایرانی است .
در طراحی مسکن معاصر به منظور همسوسازی روشهای نوین ساخت وساز با طبیعت و سازگاری با زیست بوم و فرهنگ خانه های سنتی، می توان از رهیافتهای معماری بیونیک مانند استفاده از مصالح و سازه های طبیعی و پیشرفته برای پاسخگویی به شرایط محیطی و موقعیتهای بحرانی، صرفه جویی در انرژی و بهره گیری بیش از حد از منابع، الگوبرداری از عملکرد طبیعت جهت رفع نیازهای ساکنان و حفظ محیط زیست، استفاده نمود .
مهمترین کیفیتهای انطباق پذیری خانه های سنتی ایرانی با رویکرد معماری بیونیک عبارتند از استفاده از هندسه و تناسبات طبیعی در معماری خانه ها، استفاده از سازه و مصالح بومی در پوسته و ساختار بنا، طراحی اقلیمی خانه ها برای صرفه جویی در مصرف انرژی، انعطاف پذیری در عملکرد خانه ها شامل تغییرپذیری ، تطبیق پذیری و تنوع پذیری که در تطابق با اهداف و روش الگوگیری معماری بیونیک هستند و بدین ترتیب می توان، به ایجاد پیوند معماری امروز با معماری اصیل گذشته امیدوار بود .
 نتیجه پژوهش حاکی از آن است که عدم وجود برنامه مدون در توسعه گردشگری، تغییر در ساختار زندگی اجتماعی و اقتصادی مردم و مطابقت نداشتن نیازهای امروز مردمان بومی با سازه های قدیمی سبب ساخت سازه هایی ناهمگون با طبیعت کوهستانی گیلان شده است؛ معماری جدید با دور شدن از فرهنگ معماری بناهای بومی چهره ای متضاد از تصور گردشگر را ارائه خواهد داد که این امر سبب رکود در صنعت گردشگری خواهدشد. جهت جلوگیری از این پدیده ناهمگون و دست یابی به توسعه پایدار در صنعت گردشگری پیشنهاد می گردد با تکیه برخود باوری ملی اقدام به تدوین برنامه هماهنگ بین سازمان های مرتبط نمایند تا سازه های جدید مناطق کوهستانی با مصالح بومی منطقه و توجه به نیاز مخاطب امروز تجهیز و طرح ریزی شوند .

دانلود مقاله بازخوانی الگوهای خانه های بومی آستارا از منظر انطباق پذیری با رویکرد معماری بیونیک

پاورپوینت اجرای غیر اصولی عملیات نازک کاری و تاسیسات برقی مکانیکی در پروژه های ساختمانی


پاورپوینت اجرای غیر اصولی عملیات نازک کاری و تاسیسات برقی مکانیکی در پروژه های ساختمانی

پاورپوینت اجرای غیر اصولی عملیات نازک کاری و تاسیسات برقی مکانیکی در پروژه ها ی ساختمانی در 196اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

دانلود پاورپوینت اجرای غیر اصولی عملیات نازک کاری و تاسیسات برقی مکانیکی در پروژه های ساختمانی

اجرای غیر اصولی عملیات نازک کاری و تاسیسات  برقی مکانیکی در پروژه های ساختمانی 
پاورپوینت اجرای غیر اصولی عملیات نازک کاری و تاسیسات  برقی مکانیکی در پروژه ها ی ساختمانی 
اجرای غیر اصولی عملیات نازک کاری
اجرای غیر اصولی  تاسیسات  برقی مکانیکی در پروژه ها ی ساختمانی 
بررسی  تاسیسات  برقی مکانیکی در پروژه ها ی ساختمانی 
مقاله اجرای غیر اصولی
دسته بندی معماری
فرمت فایل pptx
حجم فایل 5598 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 196

پاورپوینت اجرای غیر اصولی عملیات نازک کاری و تاسیسات  برقی مکانیکی در پروژه ها ی ساختمانی  در 196اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 


§عدم تعبیه آبچکان در زیر دست انداز سیمانی بام سبب نفوذ رطوبت به نما گردیده است. §

عدم تعبیه آبچکان


§کیفیت نا مطلوب اندود گچ رویه سقف کاذب §

کیفیت نا مطلوب اندود گچ رویه سقف کاذب


§استفاده از سنگ اوپن آشپزخانه با عرض کم §

استفاده از سنگ اوپن آشپزخانه با عرض کم


§عدم آببندی سنگ کف پنجره §

عدم آببندی سنگ کف پنجره

دانلود پاورپوینت اجرای غیر اصولی عملیات نازک کاری و تاسیسات برقی مکانیکی در پروژه های ساختمانی